In gesprek met Sven (Filiaalmanager)
(juni 2020)
Sven Siermans is de trotse, succesvolle Filiaalmanager van KwikFit in Almere-Haven. We hebben hem een aantal vragen voorgelegd over zijn eigen ervaringen bij KwikFit en wat je kan verwachten als je bij ons komt werken.
Hoe ziet jouw loopbaan er bij KwikFit tot nu toe uit?
Toen ik 16 jaar was, ben ik begonnen als Stagiair, maar maakte al snel de stap naar BBL-leerling (4 dagen werken, 1 dag school). Na 2 jaar werd ik Assistent Manager en weer 5 jaar later werd ik Filiaalmanager. Mijn huidige filiaal is in Almere Haven.
Wat ervaar je als positief aan werken bij KwikFit?
Het mooiste aan het werk is de diversiteit aan werkzaamheden. Uiteraard banden, maar vooral onderhoud, waardoor er elke dag andere werkzaamheden te doen zijn. En daarbij is de komst van de elektrische auto enorm interessant!
Waar ben je het meest trots op?
Toen ik op het filiaal in Almere-Haven kwam, liep het niet goed. Het filiaal was tijdelijk gesloten geweest en de opdracht was om weer iets te maken van dit filiaal. Na 2 jaar liep het filiaal als een trein en inmiddels hebben we het hartstikke druk, elke dag is er meer dan genoeg werk.
Mijn team heeft mij daarin enorm geholpen. Want ook een goede Filiaalmanager kan niet zonder een goed team. Ik ben dan ook enorm trots op mijn team!
Wat een kan een nieuwe collega verwachten bij KwikFit?
Je kan er van uitgaan dat er altijd iets te doen is, elke dag is er wel een nieuwe uitdaging. Het belangrijkste is dat klanten met een positief gevoel de deur uitgaan. Klantcontact is niet alleen belangrijk voor een Manager, maar dat is het ook voor onze Automonteurs en APK Keurmeesters. Zij zijn de ogen en oren in de werkplaats en zorgen dat alle auto’s weer veilig vertrekken.
Waarom KwikFit? Het is een zeer transparant bedrijf. Daarnaast is er altijd hulp, je staat er nooit alleen voor. Je werkt in een klein team op de filialen, maar de support achter de schermen is enorm.
Welke eigenschappen zou je willen zien bij een nieuwe collega?
De motivatie om te blijven leren, in dit vak ben je nooit uitgeleerd. Sta hierbij open voor andere benaderingen, iedereen is anders en daar leer je ook van. Het kan druk zijn op een filiaal, dus je moet wel een beetje sterk in je schoenen staan. Zorg er altijd voor dat de klant voorop staat, behandel de klant zoals je zelf ook behandeld wil worden.
Ik zie graag teamspelers binnen komen. Als Manager ben je misschien het gezicht van het filiaal, maar je doet het samen, alle collega’s zijn even belangrijk. In mijn functie sleutel ik ook nog mee en zorg ik dat mijn kennis altijd actueel is.